پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229779
امام‌جمعه فارسان
با تلاطم قيمت‏ها در بازار معيشت مردم هرروز سخت‌تر مي‌شود
تاریخ انتشار : 1397/12/10 14:55:21
نمایش : 1592
امام‌جمعه فارسان: هرروز اخبار دلسردكننده از اتاق فرماندهى كه قرار بود با همگرايى قوا، كارهاى بزرگ انجام داده و جلوى اين تلاطم قيمت‏ها را در بازار بگيرد، شنيده مى‏شود؛ و معيشت مردم هرروز سخت‌تر مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر به برگزاري F ATF اشاره کرد و گفت: موافقان اجراى دستورات FATF همه‏چيز را به اين مسئله پيوند زده و مدعى هستند كه اگر دستورات FATF را اجرا نكنيم كشور دچار مشكلات متعدد مى‏شود. تقريباً شبيه به صحبت‏هايى كه در زمان بررسى توافق جامع هسته‏اى (برجام) مى‏گفتند. صريح‏ترين اظهارنظر را رئيس‌جمهور در روز سه‌شنبه انجام داد و تلويحاً اعضاى مجمع را از رد كردن كنوانسيون بر حذر داشتند.

وي بيان داشت: در بيانيه اخير يك جمله مهم وجود دارد كه در بيانيه‏هاى قبلى نبوده است و آن اين‏كه، اين قوانين على‏رغم اين‏كه اصلاح‌شده‌اند مورد تأييد FATF نيستند و اگر دولت ايران بخواهد نظر FATF را تأمين كند بايد مجدداً لايحه اصلاح‌شده توسط مجلس را مجدداً به مجلس برده و بر اساس خواسته FATF آن را اصلاح كند. به‌عبارت‌ديگر، FATF اين راه را براى خودش باز گذاشته است كه بتواند به‌حق شرط‌هاي مشخص‌شده از سوى ايران ايراد بگيرد.

حجت السلام والمسلمين ملک پور افزود: مارشال بلينگزلى كه در حال حاضر رئيس FATF است و هم‌زمان دستيار معاون وزير خزانه‌داري آمريكا است كه مأموريت پيگيرى تحريم ايران را دارد، در سناى آمريكا اعتراف مهمى كرد. وى در پاسخ به سؤالي درباره اين‏كه چگونه مقابل دور زدن تحريم‏هاى ايران مى‏ايستيد، پاسخ داد كه اگر ايران قوانين مناسب درزمينهٔ مقابله با پول‌شويي و تأمين مالى تروريسم FATF داشته باشد، مى‏توان با اين فعاليت‏ها مقابله كرد. او تصريح مى‏كند كه در حال اعمال فشار بر ايران هستيم تا اين قوانين را ايجاد كند.

وي اظهار داشت: مجمع تشخيص مصلحت نظام در نقطه تاريخى و تعيين‏كننده‏اى ايستاده است و تا الان نيز با دقت نظر و منطق قوى پيش‌آمده است. ترس دولت‌مردان از عواقب رد كردن كنوانسيون‏ها واقعى نيست و ناشى از فضاسازى‏هاى غيرواقعى و رسانه‏اى است

وي به سخنان مقام معظم رهبري اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي در بيانيه تحليلى گام دوم انقلاب اسلامي «بودجه‏بندى معيوب و نامتوازن» را ازجمله عيوب ساختارى‏اى كه كشور با آن مواجه است، دانستند كه بايد براى رفع آن چاره‏انديشى نمود.

وي اظهار داشت: بيش از ۸۴٪ مصارف بودجه در اختيار دولت است. البته اين به‏جز بخش عمده بودجه‏هاى استانى و محلى است كه بازهم به دستگاه‏هاى وابسته به قوه مجريه تعلق خواهد گرفت. درواقع ۱۶ درصد باقي‌مانده سهم باقى دستگاه‏هاى كشور، ازجمله نيروهاى مسلح، قوه قضائيه، مجلس شوراى اسلامى و... است.

وي افزود: مهم‏ترين مرحله بودجه، يعنى دادن «تخصيص» به دستگاه‌هاست. اين مرحله -كه از عيوب جدى در نظام برنامه‏وبودجه كشور است و غالباً به‏صورت سليقه‏اى اعمال مى‏شود- كاملاً در اختيار دولت است و تجربه نشان داده كه دولت‏ها از ابزار نامحسوس اما تأثيرگذار تخصيص بودجه همواره استفاده كرده‏اند.

وي گفت: اين واقعيت را بايد قبول كرد كه نظام بودجه‌ريزي در كشورمان اشتباه بوده و اکنون‌که وارد ۴۰ ساله دوم انقلاب قرار داريم، لازم است در كنار برخى تغييرات در بخش‏هاى ديگر نظام، روند ناصواب بودجه‌ريزي كشور نيز اصلاح گردد.

امام‌جمعه فارسان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكنون چند بار با اشاره به نقشه دشمن براى اعمال فشار اقتصادى بر ملت ايران، از تشكيل قرارگاه مركزى فعال براى مقابله با اين توطئه دشمن با حضور سه قوه سخن گفته‏اند كه ازجمله آن، مى‏توان به فرمايشات حضرت آقا در خطبه‏هاى نماز عيد سعيد فطر امسال اشاره كرد.

وي بيان داشت: اكنون از آن سخنان، بيش از ۸ ماه است كه مى‏گذرد اما افسوس كه باگذشت زمان و اميد رهبرى معظم انقلاب، كمتر شاهد تحرك جدى در بخش‏هاى اجرايى و تا حدود زيادى نظارتى بوديم و هرروز اخبار دلسردكننده از اتاق فرماندهى كه قرار بود با همگرايى قوا، كارهاى بزرگ انجام داده و جلوى اين تلاطم قيمت‏ها را در بازار بگيرد، شنيده مى‏شود؛ و معيشت مردم هرروز سخت‌تر مي‌شود.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html